Två människor som överraskade mig

Det var när jag kom upp ur tunnelbanan på väg till jobbet som jag svängde in på nästa gata. Just när jag gick runt hörnet lyfte jag blicken.

Kan det  vara ett äldreboende? Jag fick den känslan. I ett större rum satt cirka tio personer runt ett bord. Morgonkaffe kanske? Intill rummet var ett avlångt kök. Det är där jag ser dem.

Någon hade tagit initativet, och den andra hade sagt ja eller bara nickat med en blick. Jag minns dem fortfarande, flera månader efteråt. En enkel gest, något nytt mitt i vardagen, eller kanske brukar de dansa tillsammans på det boende. I så fall tänker jag att det är en bra plats att vara på.
Hur skapar vi bra platser att vara på för varandra? En sak är säker, det är inte bara chefen som har ansvaret. Alla kan vi skapa förändringen som gör att vardagen går från minus till plus+++ på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0