Det är lite synd om mig nu

Förkyld. Idag är det synd om mig:( Rejält förkyld dessutom. Har fått avboka ett jobb från en ny uppdragsgivare och det vill man inte när man är egen företagare! Men jag kan inte komma och se ut och känna mig så här. Det vill ingen!

Dessutom känner mig som en hostmaskin, och ... ska ut och resa inom kort.
Jag ska åka till Indien, till södra Himalaya. Jag vill vara frisk när jag åker dit! Jag vill kunna ta min sista vaccination och känna att jag är lite "säkrad" i kroppen, så idag ringde jag sjukvårdsupplysningen för att höra hur jag egenligen mår.
Jag ska köpa Bisolvon. Jag bör skaffa tryckupjämnande öronproppar för flygresan, samt avsvälland spray (men det får man väl inte ta med sig ombord - får man det?) Och jag ska lyssna med infektionsläkaren på vaccinatonscentralen. Så långt goda råd, och jag lyssnade och antecknade. Men sedan sa hon det avgörande:
- Och så tycker jag du ska se fram emot resan!
Några ord. Ett fokus på det goda mitt i eländet. Jag fick ett leende på läpparna direkt. Känslan av spänning spred sig i kroppen. Tänk att man så enkelt kan ändra sinnesstämningen. Det handlar inte om att bortse från det som är dåligt, för det är lite synd om mig nu:) men inte bara. Att skaffa sig en KP-höjare genom att flytta tanken. Det är en häftig känsla.

Kommentarer
Postat av: Maria

Önskar dig en underbar Indienvistelse. Och må virusen hålla sig undan!

Kram

Maria

2011-02-26 @ 14:29:29
URL: http://yesboxalright.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0