With a little help from my friend:)

En sådan liten händelse, och ändå - som den förgyllde min morgon! En man med en rollator, alldeles vid slussen. Han hade ett jack i pannan och för en stund tänkte jag att han var en av alla bostadslösa, som sovit ute, ramlat, och nu startat sin morgon. Det var inte självklart att säga hej, vi hade egentligen inget med varandra att göra. Då säger han:
- Kan du hjälpa mig?

Några ord. Några enkla ord riktade till mig. Med några ord gjorde han mig till en medmänniska.
- Kan du ta den här ner för trappen, så kan jag hålla mig i räcket?

Solen sken denna morgon. Jag lyfte ner rollatorn medan jag hör mig säga.
- Det är inte bråttom, ta det lugnt.

Allt som allt 20 sekunder.
- Du får ha det bra idag säger jag.
- Detsamma till dig, säger han med blicken på gatan, som för att få stadga efter stegen ner.

En människa som låter mig hjälpa honom och som önskar mig en bra dag. En KP-höjare, en ministund som gav mig kraft.

Den enklaste av alla möjligheter att skapa en KP-höjare-effekt i två personer samtidgt: Att be varandra om hjälp:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0